Trio Vista Ermenice ve İbranice'de Üçlü görünüm, Üçlü Manzara, Hristiyanlara göre ise üçlü merkez adını almıştır.
Hristiyanlara göre üçlü birlik(teslis) inancı İsa Mesih in önemle vurguladığı bir gerçektir. Hristiyanlara göre tanrılığın içinde birbiriyle aynı olmayan ama tanrı dan da farklı olmayan üç bilinç merkezi demek olduğu görülüyor.
one- Tanrı nın özü(baba)
two- Tanrı nın kelamı(isa-oğul)
three- Tanrı nın ruhu(kutsal ruh)
Üçlü birlik öğretisi bazı tanrıbilimcilerin veya konseylerin icadı değildir eski inançlardan da alınmamıştır tektir öz itibarıyla Tanrı salt enerji sayılırsa (örneğin elektrik)
baba enerjideki güç olarak,
oğul görülen ışık olarak,
kutsal ruh ise yayılan ısı olarak örneklenebilir
Tanrı birdir fakat aynı enerjinin üç dönüşümü olduğu gibi(güç ışık ve ısı) tanrı da da birbirinin dönüşümü olan üç benlik vardır üçü aynı tanrı, üçü de aynı öze sahip fakat değişik konumdalar.baba oğul ve kutsal ruh,üç değişik varlık değiller üçü de aynı ve tek varlıktır aynı cevherdir isa bedene bürünen kelamdır.
Tanrı nın kendi zatı yani kişiliğinin özü veya kendi karakteri vardır tanrı nın karakteri önce kendi düşüncesinde sonra da sözlerinde yansıyor sözler düşüncede oluşuyor...denilebilir ki sözler düşüncede doğuyor düşüncenin "sonucu" veya "oğlu" dur. Bu açıdan düşünce de sözleri meydana getiren "kaynak" olarak sözlerin "babası" olur. düşünce ve sözler yerine "baba" ve "oğul" sözcükleri geçebilir. "baba" tanrı nın özü, "oğul" ise tanrı nın özünde oluşan söz anlamına gelir buna göre kutsal ruh da Tanrı nın "etkinliği"dir ,tıpkı bir su pınarında kaynak,su ve akıntı olduğu gibi.. dolayısıyla tanrı nın
özündeki düşünceye "baba"
bu düşüncenin ifadesine "oğul"
bu ikisinin etkinliğine "kutsal ruh" denir.
Trio Vista konusunu Afyonkarahisar'da daha geniş bir şekilde ele alacağız, bu konu çok önem arz ediyor.
Hristiyanlara göre üçlü birlik(teslis) inancı İsa Mesih in önemle vurguladığı bir gerçektir. Hristiyanlara göre tanrılığın içinde birbiriyle aynı olmayan ama tanrı dan da farklı olmayan üç bilinç merkezi demek olduğu görülüyor.
one- Tanrı nın özü(baba)
two- Tanrı nın kelamı(isa-oğul)
three- Tanrı nın ruhu(kutsal ruh)
Üçlü birlik öğretisi bazı tanrıbilimcilerin veya konseylerin icadı değildir eski inançlardan da alınmamıştır tektir öz itibarıyla Tanrı salt enerji sayılırsa (örneğin elektrik)
baba enerjideki güç olarak,
oğul görülen ışık olarak,
kutsal ruh ise yayılan ısı olarak örneklenebilir
Tanrı birdir fakat aynı enerjinin üç dönüşümü olduğu gibi(güç ışık ve ısı) tanrı da da birbirinin dönüşümü olan üç benlik vardır üçü aynı tanrı, üçü de aynı öze sahip fakat değişik konumdalar.baba oğul ve kutsal ruh,üç değişik varlık değiller üçü de aynı ve tek varlıktır aynı cevherdir isa bedene bürünen kelamdır.
Tanrı nın kendi zatı yani kişiliğinin özü veya kendi karakteri vardır tanrı nın karakteri önce kendi düşüncesinde sonra da sözlerinde yansıyor sözler düşüncede oluşuyor...denilebilir ki sözler düşüncede doğuyor düşüncenin "sonucu" veya "oğlu" dur. Bu açıdan düşünce de sözleri meydana getiren "kaynak" olarak sözlerin "babası" olur. düşünce ve sözler yerine "baba" ve "oğul" sözcükleri geçebilir. "baba" tanrı nın özü, "oğul" ise tanrı nın özünde oluşan söz anlamına gelir buna göre kutsal ruh da Tanrı nın "etkinliği"dir ,tıpkı bir su pınarında kaynak,su ve akıntı olduğu gibi.. dolayısıyla tanrı nın
özündeki düşünceye "baba"
bu düşüncenin ifadesine "oğul"
bu ikisinin etkinliğine "kutsal ruh" denir.
Trio Vista konusunu Afyonkarahisar'da daha geniş bir şekilde ele alacağız, bu konu çok önem arz ediyor.